דף הבית | מי אנחנו | צור קשר                                                                                                                                    


  תקשורת NET


סלקום TV

כניסתה של סלקום טלוויזיה לשוק גררה בעקבותיה מלחמת מחירים דרמטית בשוק הסלולר דווקא, אשר הובילה לנטישה מסיבית של לקוחות סלולר מסלקום עצמה, אורנג' ופלאפון. איך קרה הדבר שכניסת סלקום טלוויזיה כמתחרה בשוק ערוצי הטלוויזיה בישראל השפיעה בצורה קיצונית כל כך דווקא על שוק הסלולר במדינה? התשובה הינה די פשוטה ונעוצה במנה שוק התקשורת בישראל. לאחר שנים רבות של שליטה כמעט מוחלטת של מספר מצומצם של חברות בשוק התקשורת הישראלי, נפתח השוק לתחרות ולכניסה מסיבית של חברות חדשות לתחום.
 
אחת מקבוצות התקשורת החדשות אשר קמו הינה קבוצת הוט אשר מספקת למעשה כל סוג תקשורת אשר נצרך בישראל: תקשורת קווית, תשתית אינטרנט, ערוצי טלוויזיה, ספקית אינטרנט, שיחות בינ"ל וכן חברת סלולר. כניסתה של חברת הסלולר סלקום לשוק ערוצי הטלוויזיה בישראל ע"י סלקום טלוויזיה מאיים בצורה כזו או אחרת על הדואופול אשר קיים שנים בשוק ושלטת ע"י חברת יס והוט. ולכן אם כניסתה של סלקום לשוק בעת ובעונה אחת עם השקת סלקום TV, חתכה חברת הוט את מחירי חבילות הסלולר שהיא מוכרת, הורדת מחירים כה דרסטית הינה פגיעה בבטן הרכה של סלקום אשר נשענת על תחום הסלולר ואילו סלקום TV הינו מוצר חדש יחסית עבורה. מטרת המהלך הייתה חד משמעית ניסיון לפגוע בהשקת סלקום TV ולאותת לסלקום כי היא עלולה לספוג פגיעה קשה גם כן.
 
אולם למרות שמדובר בשתי חברות תקשורת הירי שהשוק אינו סטרילי ולכן המהלך של השקת סלקום TV ותגובתה של הוט הכניס את השוק למערבולת סוחפת, חברת הסלולר גולן טלקום לא יכולה הייתה להישאר אדישה אל מול המהלך של הוט מובייל וגם היא הפחיתה את מחירי חבילות הסלולר שלה בנטרה להישאר חברת סלולר זולה- שתי חברות הסלולר הנ"ל במחירים הכל כך זולים אשר הציעו, הצליחו לגייס כמות מנויים גבוהה מאוד אשר נהרה אליהן מחברות הסלולר הוותיקות: פלאפון, אורנג' וסלקום  כאשר הראשונות מבניהן לא היו כל וכלל שותפות למהלך הראשוני אולם סבלו אף הן קשות מהורדות מחירים אילו.

דרמה נוספת רצינית נרשמה בשוק כאשר חברת אורנג' בניסיון לעצור את נטישת הלקוחות יצאה בקמפיין דרך המותג הזול שלה 012 מובייל והתחייבה למחיר מוזל לכל החיים . המהלך הנ"ל הפיל את מחירי מניות אורנג' בבורסה וכן את מחירי המניות של סלקום ושל בזק, חברת האם של פלאפון- כאשר מניות שתי החברות הראשונות ירדו בפרק זמן של שלושה שבועות בעשרות אחוזים כתגובה של השוק למהלך.
 
לקחים רבים נלמדו וילמדו בעקבות ההשקה של סלקום TV, עצבנות השוק ניכרה היטב במהלך וקבלנו כולנו כולל החברות עצמן שיעור נוסף על שוק התקשורת הישראלי ועד כמה שהוא עדיין רחוק משיווי משקל סופי.

 
 
מה לבחור?
IPhone 5
Samsung Galaxy 4

מה שלא תבחר, אצלנו תדע
בדיוק כמה אתה משלם
 שיווק באינטרנט