דף הבית | מי אנחנו | צור קשר                                                                                                                                    


  תקשורת NET

להצטרפות ו/או לקבלת פרטים נוספים בנושא ספקי אינטרנט בשוק הסיטונאי מלא/י את פרטייך כאן:

שם
דוא''ל
טלפון

ספקי אינטרנט בשוק הסיטונאי

השוק הסיטונאי בתשתיות תקשורת החל לפעול בפברואר 2015 לאחר שנים רבות של דואופול בתחום. רק לחברת בזק ולחברת הוט יש למעשה תשתיות תקשורת של כבלים אשר פרוסים לאורך כל המדינה ולכן רק שתי חברות אילו יכולות למעשה לספק תשתית אינטרנט או כל מוצר תקשורתי אשר דורש תשתית של כבלים פיזיים. הסיבות לדואופול הנ"ל נעוץ בעלויות הכספיות הגבוהות של הקמת רשת כבלים שכזאת אשר עלותה הינה מאות מיליוני דולרים ולכן אף חברה חדשה לא הייתה מוכנה להשקיע את הסכומים הנ"ל ונולד דואופול דורסני במשק אשר בעיקר בא לידי ביטויי במחירי יקרים. חברות אשר הינן ספק אינטרנט לא יכולות היו להציעה ללקוחות מחיר אחר של ספק אינטרנט ותשתית אינטרנט ונאלצו לשלב מבצעים מיוחדים עם בזק ו/או הוט כאשר האחרונים מספקים את תשתית האינטרנט ואילו חברות ספק אינטרנט מספקות את האינטרנט.

כאמור בפברואר 2015 המצב המתואר השתנה עם הקמתו של שוק סיטונאי לתשתית אינטרנט, שוק סיטונאי בתחום משמעותו שחברות בזק והוט בשלב מאוחר יותר מחויבות למכור במחיר נמוך אשר קבע הרגולטור תשתית אינטרנט לחברות תקשורת אחרות ובכללן חברות ספק אינטרנט, השינוי הנ"ל משנה לחלוטין את כללי המשחק ושובר את הדואופול בשוק וזאת מכיוון שכעת לאחר הקמתו של שוק סיטונאי חברות ספק אינטרנט יכולות למכור ללקוחותיהם תשתית אינטרנט שאותה הן קונות במחיר סיטונאי נמוך מחברות התשתיות, כאמור בזק והוט.
הקמתו של שוק סיטונאי לקחה זמן רב וזאת מכיוון שחברות בזק והוט התנגדו בצורה נחרצת למהלך. בתחילה החברות הנ"ל ניסו לטרפד באופן מוחלט את הקמתו של שוק סיטונאי, לאחר שהמהלך לא צלח הן התגוששו עם משרד התקשורת על מחיר תשתית האינטרנט אשר ייגבו מחברות ספק אינטרנט ולבסוף כאשר הוקם השוק הסיטונאי, עשתה חברת בזק לטענת חברות ספק אינטרנט כל אשר ביכולתה להקשות על תחילתו של המהלך והעברתם של לקוחות ממנה אל חברות ספק אינטרנט.

ניסיונותיהם של חברת אקספון ו012 להיות חלוצות בשוק הסיטונאי גרם ללא מעט עגמות נפש ללקוחותיהן ולחברות עצמן, החברות לא הצליחו לבצע מעבר של לקוחות מבזק אליהן, תהליכי העבודה היו מסורבלים והיה צורך בניהול ידני של התהליכים. כך שלמרות שהמחירים אשר הציעו החברות עבור ספק אינטרנט ותשתית היו אטרקטיביים לקוחות חששו לעבור ואילו שכן העזו נתקלו בקשיים מרובים. 

  בעקבות הנ"ל נאלץ משרד התקשורת להתערב בנעשה וזימן אליו את נציגי בזק וזאת על מנת לפתור את סוגיית המעבר מבזק לחברות ספק אינטרנט וכן לחייב את בזק לבצע את התהליכים בצורה קלה וידידותית. עושה רושם כי מאמצים אילו עשו את שלהם ובזק החלה לשתף פעולה ולבנות תשתיות ותהליכי עבודה אשר יאפשרו את יישום רפורמת השוק הסיטונאי במלואה. וכעת רק נשאר ולצפות לירידת מחירים של תשתיות האינטרנט כפי שקרה במוצרי תקשורת אחרים.


---
השוואת מחירי חבילות אינטרנט ורכישה
  • השוואת ספקי אינטרנט
    • השוואת ספק + תשתית אינטרנט
      • השוואת תשתית אינטרנט


        Tivonet