דף הבית | מי אנחנו | צור קשר                                                                                                                                    


  תקשורת NET

להצטרפות ו/או לקבלת פרטים נוספים בנושא מחירי אינטרנט מלא/י את פרטייך כאן:

שם
דוא''ל
טלפון

מחירי אינטרנט

מחירי אינטרנט בישראל ירדו בצורה ניכרת בשנים האחרונות, לפני כשלוש שנים לערך פרצה בישראל מחאה חברתית מהגדולות אשר ידעה המדינה על רקע יוקר המחיה. מחאה חברתית זו הביאה לשינויי הרגלי הצרכנות במדינה וחייבה הן הרגולטורים והן את החברות לשנות התנהגויות וחוקים אשר הובילו לירידות מחירים במרבית מוצרי הצריכה במשק.

אינטרנט כבר מזמן נכלל כמוצר צריכה ומן הסתם בהמשך לנ"ל הצפייה הינה שגם בשוק ה אינטרנט מחירים ירדו, ואכן כך היה- מחירי אינטרנט ירדו בשנים האחרונות משלוש סיבות עיקריות: שינויים רגולטורים- הרגולטור בחר להעמיק את התחרות בשוק ה אינטרנט מחירים ירדו בעקבות כניסתם של ספקי אינטרנט חדשות שלא היו קיימות בשוק וכניסתן יצרה למעשה תחרות עזה שהובילה לירידת מחירי אינטרנט. הסיבה השנייה הינה לחץ צרכנים, הלקוחות בישראל ראו כי מחירי אינטרנט יכולים להיות זולים יותר כפי שקורה בחו"ל למשל אין סיבה שבחו"ל לקוח ייהנה מ אינטרנט מחירים נמוכים בעוד שבישראל המחירים יהיו גבוהים וכך נוצר לחץ של הצרכנים וציפייה אמתית  שנוכל לקבל אינטרנט מחירים דומים לחו"ל. הלחץ הנ"ל הוביל את החברות לחשוב בצורה יצירתית ואילץ אותם לפעול בסביבה רזה יותר כגון: שירות לקוחות באינטרנט, קיצוץ בעלויות תפעול וכו' וע"י כך אפשר לחברות להוזיל את מחיר חבילות האינטרנט לצרכנים. הסיבה השלישית נעוצה בהתקדמות הטכנולוגיה, אינטרנט הינו מוצר אשר מבוסס לחלוטין על טכנולוגיה- שינויים טכנולוגים כאילו ואחרים השפיעו בצורה ניכרת על הוזלת מחירי התפעול וע"י כך יכלו החברות  להוזיל את המחירים לצרכנים.
 
מחירי אינטרנט

הסקירה הנ"ל רלוונטית בעיקר עבור מחירי ספקי אינטרנט, שם היכולת לייצר תחרות והוזלת מחירי אינטרנט גבוהה ומהירה אולם ישנו עוד פרמטר חשוב מאוד בנושא מחירי האינטרנט וזהו מחירי תשתית האינטרנט, בזירה הנ"ל המצב מורכב הרבה יותר, מאחר ולחברת תשתית אינטרנט יש צורך להגיע עם כבל כזה או אחר לביתו של הלקוח אזי חברה חדשה אשר מעוניינת להיכנס לשוק תשתית האינטרנט חייבת להשקיע סכומי כסף אדירים בכניסה לשוק ובזמן רב מאוד של עבודה, כניסה של שחקן נוסף במתכונת הנוכחית אינה רלוונטית ולכן תשתית אינטרנט מחירים זולים ותחרותיים לא יכולה להתקיים, וחייבים להיות יצירתיים בפתרון בכדי להוזיל את מחירי תשתית האינטרנט.

קיימים שתי פתרונות יצירתיים להוזלת מחירי תשתית האינטרנט בהן בחר המדינה לפעול: הראשון מכונה "השוק הסיטונאי" – המדינה מאלצת את בזק והוט שהן למעשה חברות תשתית האינטרנט היחידות במדינה למכור במחיר סיטונאי את תשתית האינטרנט שלהם לחברות תקשורת ואינטרנט נוספות במחיר מפוקח וע"י כך חברות אילו יוכלו למעשה להתחרות בבזק ובהוט אל מול הצרכן הסופי וע"י כך יוכלו שחקנים נוספים להיכנס לשוק ומחירי תשתית האינטרנט יוזלו.

הפתרון השני מכונה מיזם הסיבים של חברת חשמל והוא למעשה פתרון טכנולוגי אשר מאפשר העברת אינטרנט על גבי רשת החשמל וע"י כך למעשה לחברת חשמל תהיה יכולת לשמש כספק תשתית אינטרנט בדומה לבזק ולהוט וכמובן להוות מתחרה רציני אשר יגרור את השוק עפ"י הציפיות למלחמת מחירים שתוביל למחירי אינטרנט נמוכים יותר.

עד אשר תהליכים אילו יקרו חשוב כמובן להשוות את מחירי ספקי האינטרנט שם התחרות חריפה והמחירים יורדים וכן ניתן לחפש חבילות משולבות (בנדלים) של ספק ותשתית אשר מאפשרים אינטרנט מחירים הוגנים.

  


---
השוואת מחירי חבילות אינטרנט ורכישה
  • השוואת ספקי אינטרנט
    • השוואת ספק + תשתית אינטרנט
      • השוואת תשתית אינטרנט


        Tivonet