מהפכת מחירי חבילות סלולר של חברות סלולר החלה בשנת 2011, למען הדיוק יהיה נכון יותר לומר במקום מהפכת מחירי חבילות סלולר מהפכת
מחירי הסלולר וזאת מהסיבה הפשוטה שעד שנת 2011 חברות סלולר כמעט ולא מכרו חבילות סלולר והלקוחות שלמו עפ"י השימוש החודשי השוטף. המונח חבילות סלולר ותמחור חבילות אילו ע"י חברות סלולר הופיעו כאמור רק לאחר מהפכת המחירים ב 2011.
שר התקשורת לשעבר מר משה כחלון הוביל בשנת 2011 מהפכת מחירים בשוק הסלולר בישראל, עד מהפכה זו, פעלו בישראל כשלוש חברות סלולר: פלאפון, סלקום ופרטנר וכן חברת מירס אשר סיפקה תקשורת סלולרית ללקוחות עסקיים בעיקר.
השוואת מחירים בין חברות אילו אל מול השוק הבינלאומי, הצביע על עודפי רווחיות גבוהים ביותר אשר משמעות הדברים במילים פשוטות: המחירים אותן גבו חברות הסלולר היו גבוהים במידה ניכרת מהמקובל במדינות המערב.
עיקרה של תוכנתו של שר התקשורת לשעבר פשוטה, והיא הגברת התחרות בין חברות הסלולר. הדבר נעשה בשתי דרכים שונות: הראשונה הייתה הכנסת מפעילים וירטואליים לשוק הסלולר ואיום לגבי קביעת רמת מחירים לחברות הסלולר אותם הם ראשיים לגבות ממפעילים וירטואליים אילו. בין חברות הסלולר הווירטואליות ניתן למצוא את רמי לוי תקשורת, יו-פון ועוד. והדרך השנייה הייתה, מתן רישיונות להקמת חברות סלולר לשתי מתחרות חדשות בשוק: גולן טלקום והוט מובייל. שני המהלכים הנ"ל גרמו לירידת מחירים חדה מאוד בתעריפי הסלולר בישראל והשוואת מחירים של תעריף שיחת סלולר לפני 2011 ולאחר שנה זו מצביעה על הירידה החדה.
חברות הסלולר החדשות בהובלתה של חברת גולן טלקום אשר בחרו באסטרטגיה של מחיר זול על מנת לחדור לשוק הישראלי, שינו ממש את תנאי השוק, אם בעבר דובר על מחיר לדקת שיחה, מחיר להודעת SMS וכן ליחידת גלישה, הרי שכיום אנו מדברים במונחים של חבילות סלולר "הכל כלול": משלמים תעריף אחיד ומשתמשים כפי יכולתנו (למעט גלישה שם קיימת הגבלה). השוואת מחירים בין החברות היא ממש פשוטה וכמובן שרמת התחרות בין חברות הסלולר גבוהה מאוד.
מסלולי חברות הסלולר כאמור הן מאוד פשוטות כעת וקלות להשוואה, נתחיל מהדברים הדומים: בכל חברות הסלולר רוב רובם של מסלולי הסלולר הם למעשה חבילות "הכל כלול ". בחבילות אילו, יכולים הלקוחות לדבר באופן חופשי ללא הגבלה (למעט ניצול לרעה בשימוש מסחרי), לשלוח הודעות SMS גם כן ללא הגבלה. זהו הבסיס המשותף בכל חברות הסלולר ובכל השוואת מחירים שעורכים. מה שכן משתנה הינם שתי פרמטרים אחרים: הראשון הינו נפח הגלישה אשר מתאפשר בחבילה ועל בסיסו נקבע מחיר החבילה: נפח גלישה גדול יותר שווה מחיר גבוה יותר. הנתון השני הינו שיחות לחו"ל, קיימות בשוק לא מעט חבילות הכל כלול אשר מאפשרות כמות דקות שיחה ליעדים מסוימים לחו"ל (בד"כ כ 500 דקות). אנשים אשר נוהגים להתקשר למדינות אילו, יימצאו את החבילות הנ"ל כמאוד משתלמות.
אין ספק כי כניסתם של חברות הסלולר החדשות הוזילה משמעותית את תעריפי הסלולר בישראל וכן את הרגלי השימוש שלנו.