דף הבית | מי אנחנו | צור קשר                                                                                                                                    


  תקשורת NET

עמלות המשווקים הפרטיים


בשנים האחרונות הרחק מאור הזרקורים כמה תעשיה שלמה אשר עוסקת ומתפרנסת משוק התקשורת אולם אינה מפורסמת ואינה מחצינה את עצמה כפי שעושות החברות הגדולות. התעשייה נפוצה בעיקר בשוק הסלולר אולם לא רק. ניתן לחלק את השחקנים בתעשייה הנ"ל לשתי קבוצות עיקריות- הקבוצה הראשונה מונה את כל אותם אנשים אשר עוסקים בציוד קצה כלומר: מעבדות תיקונים קטנות אשר משמשות כחלופה זולה ומהירה יותר משירות התיקונים אשר מציאות החברות הגדולות, מכירת אביזרים נלווים כגון כיסויים לסלולר, מטענים וכו' וכן מכירת מכשירי סלולר בד"כ ביבוא מקביל אשר זול יותר ממחירם אצל חברות הסלולר. התעשייה הנ"ל מגלגלת סכומי כסף עצומים ולא מעט גורמים מעוניינים ונכנסו לחגיגה הנ"ל. חברת רמי לוי סלולר עוסקת במכירת ציוד סלולר אשר חלקו מגיע לארץ ביבוא מקביל, הום סנטר עוסקת בכך ועוד רבים אחרים. רמי לוי סלולר גם מציע שירות תיקונים דרך מעבדות אחרות אולם כאן נראה כי רווחיות הפעילות של רמי לוי סלולר קטן הרבה יותר.

הפעילות השנייה אשר התפתחה בה פעילות ענפה הינה משווקים פרטיים אשר משמשים למעשה כזרוע המכירות של חברות התקשורת הגדולות. מדובר למעשה בחברות פרטיות עתירות כ"א אשר מפעילות אנשי מכירות הן ע"י טלמרקטינג והן ע"י סוכני שטח. אנשי מכירות אילו פונים ללקוחות פוטנציאליים בצורות מגוונות, ומציעים להם להצטרף לחברות הרלוונטיות. חברות התקשורת הגדולות מתגמלות את החברות הפרטיות בעמלת הצלחה בלבד וע"י כך חוסכות מעצמן ניהול כ"א בהיקפים גדולים כ"כ וכן התשלום הינו פר הצלחה בלבד.
 
כמובן שלא הכל ורוד כ"כ וחברות התקשורת הגדולות משלמות סכומי כסף לא מבוטלים עבור כל צירוף לקוח חדש ולכן יש חברות שלו נוהגות בצורה הנ"ל כמו למשל רמי לוי תקשורת אשר זרוע המכירות שלו נמצאת אך ורק בסניפי רשת הסופרמרקטים שלו או חברת גולן טלקום אשר מעדיפה מכירות ע"י רשת האינטרנט. ההיגיון די מובן חברה כמו חברת רמי לוי תקשורת אשר מוכרת חבילת סלולר במחיר של 19.9 ₪ לחודש, לא יכולה לשלם עמלה של מעל למאה ₪ עבור כל מכירה.

המציאות הנ"ל של מחירי חבילות תקשורת אשר הולכים ויורדים גורמת במקביל לירידה בריווחי החברות הגדולות גם להורדה של עמלות המכירה שחברות אילו משלמות למשווקים הפרטיים. ואם בעבר יכלו משווקים אילו ליהנות מעמלות גיוס לקוחות אשר הגיעו אף למאות שקלים הרי שכיום העמלות הינן בסדר גודל של עשרות ₪, את סוכני מכירות השטח היקרים החליפו סוכני טלמרקטינג ועבודה רבה נעשת אף ברשת האינטרנט על מנת לגייס לקוחות חדשים בצורה זולה יותר.

 



 

 

 

Tivonet